سروده های   "نافذ"

سروده های "نافذ"

فرهنگی - علمی
سروده های   "نافذ"

سروده های "نافذ"

فرهنگی - علمی

"چالش فلسفی"

لیُنذِرَ مَن کانَ حیاً (یس/۷۰)

گزاره ی اول: من حرکت می کنم، پس من هستم.
گزاره ی دوم: من می اندیشم، پس من هستم.
گزاره ی سوم: من مبارزه می کنم، پس من هستم.
گزاره ی چهارم: من عشق می ورزم، پس من هستم.
گزاره ی قرآنی: من از جایگاه خداوند می ترسم، پس من هستم.

"چالش فلسفی"

دارنده ی اختیار هستم
 پوینده و پای کار هستم

گفت آنکه نیافت خویشتن را:
"بازیچه ی روزگار هستم."

زین نقطه روم به نقطه ای دیگر
پس هستم و در گذار هستم!

بر باید و هست ها می اندیشم
پس هستم و هوشیار هستم!

چون با کژی زمانه می جنگم
پس هستم و استوار هستم!

هستم اگر از ترانه ام سرشار
ور عاشق بی قرار هستم!

...گویند چنین گزاره هایی
اما من از آن کنار هستم:

*از جاه و جلال یار می ترسم
پس زنده ی در شمار هستم

"نافذ" به رفیق فلسفی گفت:
گر شیعه ی هشت و چار هستم.*

محمّد علی مشایخی(نافذ)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد