سروده های   "نافذ"

سروده های "نافذ"

فرهنگی - علمی
سروده های   "نافذ"

سروده های "نافذ"

فرهنگی - علمی

شرح صبر علی

* شرح صبر علی*


بیگانه جور و خویش جفا می کند عیان

یارب! دلم گرفته ز کردار این و آن


دُرّی گرانبهایم و این قوم بی تمیز

کمتر ز سنگ خاره گرفتند این گران


پامال حبّ جاه نمودند حقّ من

حال آنکه من علیّ ام و الله ترجمان


در کنج خانه گوشه نشینم نموده اند

حال آنکه من ولیّ ام و مولای انس و جان


از سوی من دو پیک نهانی روانه است:

اشکی به قعر چاهی و آهی به آسمان


ای چاه! راه آه و صبوری گرفته ام

وی دامن نخیل! شمایید محرمان:


صبری ولی چه صبری؟ غم گشته قوت و نان

صبری ولی چه صبری؟ آتش مرا به جان


صبری ولی چه  صبری؟  در حلق استخوان

صبری ولی چه صبری؟ خارم به دیدگان


محمّد علی مشایخی (نافذ)


۱- «فصَبرتُ و فِی العَین قَذیً و فِی الحَلق شَجَیً○ اری تُراثی نهباً»  (خطبه ۳ نهج البلاغه)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد